Co powinien zawierać formularz kontaktowy na stronie firmowej?
Formularz kontaktowy to narzędzie, które ułatwia użytkownikom strony kontakt z firmą.
W odróżnieniu od dedykowanych formularzy typu ankieta, reklamacja, brief, formularz kontaktowy powinien być uniwersalny, jak zwykła wiadomość e-mail.
Jak stworzyć dobry i skuteczny formularz kontaktowy?
Skuteczny formularz musi ułatwiać użytkownikom konwersję i nie tworzyć niepotrzebnych barier. Projektując formularz na stronie firmowej, kieruj się tymi zasadami:
- Każde kolejne pole formularza znacznie zmniejsza jego konwersję.
- Prawo o ochronie danych zobowiązuje Cię do zbierania jedynie niezbędnych informacji.
- Formularz powinien być oczywisty i wyglądać jak formularz, kreatywność może przeszkadzać.
- Regularnie sprawdzaj, czy formularz działa.
- Eksponuj formularz lub nawet dodaj go w stopce, jeśli to preferowana forma kontaktu na stronie.
- Dla skuteczności formularza lepiej, gdy pola są domyślnie wymagane, a opcjonalne odpowiednio oznaczone, niż na odwrót.
Co powinien zawierać formularz kontaktowy na stronie firmowej?
Najważniejszym elementem jest możliwość kontaktu zwrotnego. Prawie zawsze jest to e-mail, a czasem także telefon. Numer telefonu to bardziej intymna sprawa, dlatego pytaj o niego, jeśli faktycznie kontakt będzie wymagał rozmowy, jeśli nie lepiej zapytać później.
Pole na wiadomość to sedno formularza kontaktowego, którego celem jest obsługa różnego typu zapytań. Jeśli to Twój jedyny formularz na stronie, powinien być jak najbardziej uniwersalny.
Formularze kontaktowe zabezpiecza się również przed spamem. Tym problemem zajmij się, dopiero gdy zacznie Cię dotyczyć i wtedy zastosuj jedną z metod, które posiada Twoje narzędzie do tworzenia formularzy.
Warto również umieścić checkbox (tzw. ptaszek) ze zgodą na przetwarzanie danych w celu obsługi zapytania, które prześle użytkownik. Nawet jeśli akurat nie wymaga tego prawo, to nie będzie to błędem i dobrze to mieć, żeby budować zaufanie.
Na końcu każdego formularza umieszcza się przycisk służący do wysłania. Ważne, żeby był dobrze widoczny. Natomiast wygląd przycisku jest wbrew pozorom dużo mniej istotny, niż np. liczba i rodzaj wymaganych pól formularza.
Najnowsze porady o projektowaniu stron
Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej?
Utrzymanie strony internetowej jest niezbędne dla biznesu, ale ile to kosztuje? Dowiedz się, jakie są koszty utrzymania strony internetowej oraz jakie inne opłaty mogą opłaty mogą Cię czekać w przypadku strony firmowej.
Do czego służy Google Search Console?
Czy wykorzystujesz Google Search Console na stronie internetowej? Dowiedz się, do czego służy to narzędzie, jakie dane dostarcza, w czym może pomóc Twojej stronie firmowej oraz jak podłączyć stronę do Google Search Console.
Jakich statystyk używać na stronie?
Chcesz wiedzieć, jak skutecznie mierzyć statystyki na swojej stronie firmowej? Dowiedz się, jakie wskaźniki są najważniejsze i jakie narzędzia warto wykorzystać, by działać skutecznie w marketingu online.
Co to znaczy, że strona internetowa jest responsywna?
Czy Twoja strona firmowa jest responsywna? Dowiedz się, co oznacza, że strona internetowa jest responsywna, jak to sprawdzić i dlaczego responsywność jest tak istotna dla pozyskiwania klientów.
Co umieścić w stopce strony firmowej?
Czy stopka może mieć wpływ na wyniki strony firmowej? Dowiedz się jak wykorzystać stopkę, by pomóc użytkownikom i zwiększyć skuteczność strony internetowej oraz jej widoczność w wynikach wyszukiwania.
Czy wielkość logo na stronie firmowej ma znaczenie?
Czy wielkość logo na stronie firmowej to indywidualna sprawa i rzecz gustu? Dowiedz się, od czego zależy wielkość logo na stronie firmowej i czy wpływa na utrwalanie i rozpoznawalność marki.