Co umieścić w stopce strony firmowej?

Mikołaj Nowaczyk

Stopka (ang. footer) to dolna część strony internetowej, która powtarza się na wszystkich podstronach z wyjątkiem landingpage’y.

Charakteryzuje się zwykle niższym kontrastem i nasyceniem, żeby nie skupiać uwagi, ale jest ważnym elementem strony.

Można powiedzieć, że jest przede wszystkim czymś w rodzaju domyślnego punktu informacyjnego na stronie.

W stopce strony umieszcza się m.in.:

  • dane kontaktowe
  • menu strony
  • logo
  • rok założenia
  • informacje ważne dla użytkowników
  • dodatkowe treści SEO
  • odnośniki do profili społecznościowych
  • linki do innych stron
  • link do polityki prywatności
  • informacje prawne
  • informacje o prawach autorskich

Przyjrzyjmy się teraz bliżej najważniejszym elementom stopki.

Dane kontaktowe, które są łatwo dostępne.

W stopce strony firmowej warto umieścić informacje kontaktowe. Najczęściej są to numery telefonów, e-maile, adresy siedziby i oddziałów i inne formy kontaktu z firmą.

Dane kontaktowe w stopce najczęściej przedstawia się w postaci list z ikonami, a preferowane formy kontaktu warto dodatkowo podkreślić np. kolorem.

Umieszczenie danych kontaktowych w stopce jest ważne, ponieważ ułatwia szybki kontakt z firmą. Jest też elementem, którym pomaga w uzyskaniu lepszych pozycji na lokalne frazy w wyszukiwarkach.

Pełne menu, czyli mapa strony w stopce.

Mapa strony (ang. sitemap) to lista wszystkich dostępnych podstron serwisu. Odwzorowanie takiej mapy w postaci menu w stopce ułatwi użytkownikom nawigację.

Pełne menu pozwala na łatwe znalezienie stron, szczególnie mniej popularnych. Szybsze dotarcie do informacji wpływa z kolei pozytywnie na użyteczność strony.

Istotne jest tu zadbanie o dobrą organizację menu. Nawigacja powinna odzwierciedlać strukturę i hierarchę serwisu lub logikę użytkowników.

Linki do profili społecznościowych

Posiadanie przez firmy profili w mediach społecznościowych jest dziś standardem, a klienci oczekują bezpośredniego kontaktu z marką.

Linki do profili firmowych w mediach społecznościowych umieszcza się w stopce przy użyciu ikon z logami portali, które są znane użytkownikom.

Łącza do profili to ważny element w budowaniu relacji z klientami. Zwiększają wiarygodność oraz pomagają prowadzić bardziej zaawansowane działania marketingowe.

Informacje prawne, które powinny znaleźć się w stopce.

W stopce strony umieszcza się informacje dotyczące polityki prywatności i ochrony danych osobowych (tzw. RODO), ponieważ te informacje są wymagane, ale nie ma potrzeby eksponować tych linków.

W zależności od typu firmy mogą być przydatne również inne informacje na temat organizacji np. wpis KRS.

W stopce umieszcza się często również obowiązkowe informacje, które wynikają z umów np. finansowania z funduszy publicznych.

Słowa kluczowe w stopce

W stopce bardzo często umieszcza się słowa kluczowe, by poprawić pozycje w wynikach wyszukiwarek i jasno wskazać tematykę strony, także użytkownikom.

Ważne, by znaleźć pomysł, który pomoże dodać słowa kluczowe w naturalny sposób i przydatny użytkownikom, by nie tracił na tym wizerunek firmy.

Obok naturalności ważny jest też umiar. Zbyt duże nasycenie strony słowami kluczowymi, tym bardziej w stopce, może negatywnie wpłynąć na wyniki strony w wyszukiwarkach.

Jak zaprojektować stopkę, by firma skorzystała najwięcej?

Pod kątem biznesowym najważniejsze są dane kontaktowe. Łatwy dostęp do kilku form kontaktu sprawi, że skorzysta z nich większa liczba klientów.

Drugim najważniejszym elementem stopki jest menu. Ma pozwolić szybko dotrzeć do mniej popularnych podstron np. złożenia reklamacji.

Choć stopka nie jest kluczowym elementem strony, to dobrze zaprojektowana, może pomóc poprawić wyniki strony, jej skuteczność, a także wiarygodność firmy w oczach klientów.

Najnowsze porady o projektowaniu stron

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej?

Utrzymanie strony internetowej jest niezbędne dla biznesu, ale ile to kosztuje? Dowiedz się, jakie są koszty utrzymania strony internetowej oraz jakie inne opłaty mogą opłaty mogą Cię czekać w przypadku strony firmowej.

Do czego służy Google Search Console?

Czy wykorzystujesz Google Search Console na stronie internetowej? Dowiedz się, do czego służy to narzędzie, jakie dane dostarcza, w czym może pomóc Twojej stronie firmowej oraz jak podłączyć stronę do Google Search Console.

Jakich statystyk używać na stronie?

Chcesz wiedzieć, jak skutecznie mierzyć statystyki na swojej stronie firmowej? Dowiedz się, jakie wskaźniki są najważniejsze i jakie narzędzia warto wykorzystać, by działać skutecznie w marketingu online.

Używamy plików cookies w celach statystycznych i marketingowych oraz by zapewnić prawidłowe działanie strony. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.