Jakich statystyk używać na stronie?

Mikołaj Nowaczyk

Narzędzia do mierzenia statystyk strony są niezbędne, jeśli masz zamiar prowadzić działania marketingowe.

Dzięki temu możesz sprawdzić między innymi jak użytkownicy korzystają z Twojej strony firmowej czy zmierzyć skuteczność kampanii promujących stronę.

Co mierzyć na stronie firmy usługowej?

Podstawowym wskaźnikiem jest liczba odwiedzin strony, bo musisz wiedzieć, czy ktoś tam w ogóle bywa.

Następna sprawa to podział źródeł ruchu na stronie (organiczne, płatane, społecznościowe, odesłania), żeby ocenić skuteczność działań w tych kanałach.

Średni czas spędzony na stronie to jeden z parametrów, które powiedzą Ci czy użytkownicy znajdują na Twojej stronie to, czego szukają. W uproszczeniu: im dłuższy ten czas, tym lepiej dla Ciebie.

Kolejne wskaźniki to te, które dotyczą zaangażowania. W co klikają użytkownicy, czy przewijają stronę, czy przechodzą na podstrony itd. Te dane możesz wykorzystać np. do ulepszania strony i jej skuteczności.

Możesz mierzyć również aspekty czysto biznesowe takie jak liczbę przesłanych zapytań, pozyskanych leadów czy kliknięć w link z numerem telefonu.

Jakich statystyk używać na stronie firmowej?

Dla większości firm usługowych najlepszym rozwiązaniem do mierzenia statystyk na stronie jest Google Analytics.

Narzędzie jest darmowe i na tyle zaawansowane, że używają go profesjonaliści. Praktycznie każda firma od marketingu czy projektowania stron, z którą będziesz współpracować pod kątem promocji strony, będzie używać Google Analytics do pomiarów i raportowania.

Oprócz szerokich możliwości popularność Google Analytics sprawia, że bez problemu znajdziesz wiedzę jak z niego korzystać, by zmierzyć to, czego potrzebujesz.

Wystarczy odwiedzić YouTube czy zapytać Google o artykuły, kursy czy tutoriale na temat Google Analytics.

Alternatywne narzędzie do mierzenia statystyk

Jeśli z jakichś powodów nie jest Ci po drodze z firmą Google, możesz wypróbować inne narzędzie do mierzenia statystyk na stronie Matomo.org (dawniej Piwik).

Jest to ciekawa alternatywa, oferująca podobne funkcjonalności, ale ma także kilka funkcji, których brakuje w Google Analytics.

Matomo to rozwiązanie, które zapewni lepszą ochronę prywatności danych, ale jest trudniejsze we wdrożeniu i za bardziej zaawansowane funkcje trzeba dodatkowo zapłacić.

P.S. Wkrótce pojawi się także nasza wtyczka do mierzenia statystyk — Statilla. Zobacz już teraz, co szykujemy!

Najnowsze porady o projektowaniu stron

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej?

Utrzymanie strony internetowej jest niezbędne dla biznesu, ale ile to kosztuje? Dowiedz się, jakie są koszty utrzymania strony internetowej oraz jakie inne opłaty mogą opłaty mogą Cię czekać w przypadku strony firmowej.

Do czego służy Google Search Console?

Czy wykorzystujesz Google Search Console na stronie internetowej? Dowiedz się, do czego służy to narzędzie, jakie dane dostarcza, w czym może pomóc Twojej stronie firmowej oraz jak podłączyć stronę do Google Search Console.

Co umieścić w stopce strony firmowej?

Czy stopka może mieć wpływ na wyniki strony firmowej? Dowiedz się jak wykorzystać stopkę, by pomóc użytkownikom i zwiększyć skuteczność strony internetowej oraz jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Używamy plików cookies w celach statystycznych i marketingowych oraz by zapewnić prawidłowe działanie strony. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.