Do czego służy Google Search Console?
Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools) to narzędzie, które pomaga monitorować i optymalizować wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania Google.
Za pośrednictwem Google Search Console można przeglądać informacje o indeksowaniu strony przez Google, błędach na stronie, ruchu organicznym oraz ważnych wskaźnikach dotyczących jakości strony.
Do czego służy Google Search Console?
W odróżnieniu od Google Analytics, które skupia się na pomiarach wyników strony, Google Search Console dostarcza danych o stanie strony w wynikach wyszukiwania.
Najważniejsze funkcje Google Search Console to:
- Informacje na temat tego, jak Google indeksuje Twoją stronę
- Raporty dotyczące funkcjonowania strony na urządzeniach mobilnych
- Raporty o błędach technicznych
- Informacje na temat złośliwego oprogramowania
- Raporty o wyświetleniach, liczbie kliknięć, CTR oraz średniej pozycji strony
- Informacje na temat linków do strony
- Narzędzia analizujące jakość Twojej strony
Budując stronę samemu czy z firmą projektującą strony przyjmujesz pewne hipotezy i podejmujesz decyzje np. na temat słów kluczowych.
Dzięki narzędziom, takim jak Google Serach Console dowiesz się, w jakim stopniu były trafne i co jeszcze można ulepszyć i zoptymalizować na Twojej stronie.
Jak podłączyć stronę firmową do Google Search Console?
Aby korzystać z Google Search Console, musisz zalogować się do serwisu i dodać swoją stronę.
Następnie musisz potwierdzić to, że jesteś właścicielem strony. W panelu dostępnych jest kilka sposobów weryfikacji.
Po potwierdzeniu własności musisz odczekać klika dni, zanim napłyną dane i będziesz mieć dostęp do narzędzi i raportów.
Najnowsze porady o projektowaniu stron
Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej?
Utrzymanie strony internetowej jest niezbędne dla biznesu, ale ile to kosztuje? Dowiedz się, jakie są koszty utrzymania strony internetowej oraz jakie inne opłaty mogą opłaty mogą Cię czekać w przypadku strony firmowej.
Co powinien zawierać formularz kontaktowy na stronie firmowej?
Potrzebujesz formularza kontaktowego na swojej stronie firmowej? Sprawdź, co powinien zawierać formularz kontaktowy. Poznaj proste zasady tworzenia formularzy, które pomogą Ci zwiększyć konwersję.
Jakich statystyk używać na stronie?
Chcesz wiedzieć, jak skutecznie mierzyć statystyki na swojej stronie firmowej? Dowiedz się, jakie wskaźniki są najważniejsze i jakie narzędzia warto wykorzystać, by działać skutecznie w marketingu online.
Co to znaczy, że strona internetowa jest responsywna?
Czy Twoja strona firmowa jest responsywna? Dowiedz się, co oznacza, że strona internetowa jest responsywna, jak to sprawdzić i dlaczego responsywność jest tak istotna dla pozyskiwania klientów.
Co umieścić w stopce strony firmowej?
Czy stopka może mieć wpływ na wyniki strony firmowej? Dowiedz się jak wykorzystać stopkę, by pomóc użytkownikom i zwiększyć skuteczność strony internetowej oraz jej widoczność w wynikach wyszukiwania.
Czy wielkość logo na stronie firmowej ma znaczenie?
Czy wielkość logo na stronie firmowej to indywidualna sprawa i rzecz gustu? Dowiedz się, od czego zależy wielkość logo na stronie firmowej i czy wpływa na utrwalanie i rozpoznawalność marki.